Roboty
Robot ten został wykorzystany w szkole jako aktor i zdobył dwie oceny celujące.
Powstał z zestawów LEGO MINDSTORMS, dwóch piłeczek z kałczuku przyklejonych taśmą klejącą oraz tabletu z aplikacją mobilną stworzoną w MIT App Inventor 2.
Przełącz kartę, aby poznać szczegóły budowy i oprogramowania tego robota.
Użyto do nich dwóch dużych silników LEGO MINDSTORMS. Z tyłu są one połączone belką.
Z przodu wznosi się długi stelaż, na którym zamontowane są wszystkie podzespoły. Na silnikach zamontowane są 2 pary kółek (2 duże kółka z przodu i 2 małe kółka z tyłu).
Lampa zastępuje reflektor na scenie.
W przypadku "Opowieści Wigilijnej" zaświeca się na czerwono na czas jazdy robota.
Czujnik dotyku wywołuje odtwarzanie nagranych ról.
Poniżej zamontowana jest kostka NXT.
Zrobione są z dwóch silników. Do każdego z nich przyczepiona jest tyczka. Silnik prawej ręki jest połączony z kostką NXT. W przypadku "Opowieści Wigilijnej" jest do niej przyczepiony łańcuch, którym robot potrząsa w odpowiednich momentach.
Silnik lewej ręki nie jest podłączony, ponieważ do kostki NXT można podłączyć tylko trzy silniki.
Użyto do niej plastikowych zębów z zestawu LEGO MINDSTORMS oraz piłeczek przypominających ludzkie oczy przyklejonych taśmą klejącą do nieużywanego w tym robocie czujnika odległości.
W razie potrzeby, można tutaj zamontować miniaturowy głośnik.
Nazwa programu | Opis |
PrzedstawienieOW | Aplikacja PrzedstawienieOW (na rysunku jest pokazana jej przerobiona wersja, współpracująca tylko z moim robotem) łączy się z robotem za pośrednictwem Bluetooth i każe mu poruszać silnikami, odczytywać stany czujnika dotyku, a także steruje lampką. Dźwięki też odtwarzane są przez aplikację. |
OpWigilijna | Program do potrząsania łańcuchem |
StartDusz | Program do jazdy pod okno i podniesienia ręki |
Wszystko w porządku!
Jeśli pojawia się napis Błąd!
, postąp zgodnie z komunikatem błędu.Tablet/smartfon ltp. powinien być zamontowany na robocie (najlepiej na dole). Jeżeli robot się przewraca, obciąż go jakimś ciężkim przedmiotem z odpowiedniej strony.
W pełni funkcjonujące drzwi automatyczne na fotokomórkę i przycisk.
Przełącz kartę, aby poznać szczegóły budowy i oprogramowania tego robota.
Składa się z czujnika odległości przyklejonego do drzwi solidną taśmą klejącą.
Obok niej znajduje się lampka, która zapala się, gdy zostanie wykryty jakiś obiekt. Wtedy też rozpoczyna się otwieranie drzwi.
Uwaga: lampka nie znajduje się w zestawie Lego Mindstorms NXT 2.0. Jeśli jej nie masz to po prostu używaj drzwi bez lampki.
Podłącz wszystkie przewody zgodnie z instrukcją w czerwonej ramce na obrazku.
Uwaga: ściana obok Twoich drzwi musi być biała, aby drzwi wiedziały, że są zamknięte. W przeciwnym razie drzwi nigdy się nie zatrzymają i nie będzie się ich dało otworzyć. Jeżeli masz kolorową ścianę, zastąp czujnik światła czujnikiem koloru i przerób program tak, aby rozpoznawał kolor Twojej ściany. Możesz także przykleić do ściany biały kartonik lub kartkę.
Nazwa programu | Opis |
Automatik | Program otwierający drzwi po naciśnięciu przycisku lub wykrycia kogoś za pomocą fotokomórki i zamykający je po 20 sekundach od momentu całkowitego otwarcia. |
Aby otworzyć drzwi od zewnątrz, podejdź lub machnij nogą w stronę czujnika odległości pełniącego rolę fotokomórki.
Aby otworzyć drzwi od wewnątrz, naciśnij przycisk służący do otwierania drzwi.
Drzwi zamykają się automatycznie w ciągu 20 sekund od momentu całkowitego otwarcia.